Det kræver en identitet at være noget for nogen.

Vi skaber relevante og troværdige identiteter for brands, der ønsker at stå stolt og stærke – og måske endda være noget for andre.

De stærkeste brands er hverken statiske eller tilbageskuende – for det kræver udvikling at være relevant og bemærkelsesværdig over tid.

Har du svært ved at gennemskue, hvad dit brand har brug for, så skal du forholde dig til, om dit brands profil og udtryk er fyldestgørende i forhold den fremtid, og kontekst, du gerne vil være en del af.

For at fastholde den gensidige forbindelse mellem dit brand og målgruppen, skal du hele tiden være in sync med målgruppen. Du skal forstå og være i stand til at forudse deres behov. Og ligesom din forretning og målgruppe udvikler sig, skal du også udvikle dit brand.

Vi arbejder med to forskellige processer, som på mange måder minder om hinanden – men alligevel giver helt forskelligt output; brand refresh og rebrand.

Brand refresh vs. rebrand

Et brand refresh er en opdatering – ikke en grundlæggende ændring. Det kræver, at du allerede har styr på din brand story, og at den er forankret i din virksomhed og samtidig resonerer hos målgruppen.

Hvis det er på plads, er det ofte nok at optimere eksisterende brandelementer, fx logo, farver og skrifter, billedstil eller din tone of voice. Et brand refresh en altså en måde at tweake dit brand, så det er aktuelt og – ja, fresh.

Et komplet rebrand er en mere radikal ændring, som har til formål at redefinere selve essensen og opfattelsen af dit brand og din identitet. Det kræver som regel, at der skal udvikles og implementeres en helt ny brandstrategi. Rebrand er derfor en mere kompleks proces, der kræver seriøs forberedelse og forarbejde. Et rebrand rækker ud over blot at justere på din visuelle identitet.

Det er en fuldstændig ændring af din virksomheds image. Der skal måske både defineres en ny målsætning, ny brandposition i markedet, ny målgruppe, ligesom der også skal skabes en ny retorisk identitet og komplet ny visuel identitet med tilhørende elementer og materialer.

Har du allerede styr på din visuelle identitet?

Vi kan også hjælpe dig med enkeltstående opgaver, såsom design og layout af brochurer, magasiner, rapporter, kataloger, messestande og -materialer, annoncer, online bannere og meget andet.

Logo

Et logo er et brands stærkeste, visuelle kendetegn. Et logo kan bestå af én eller flere dele, herunder bomærket (som er et symbol eller ikon), en navnefunktion og/eller et tagline. Et godt logo favner brandets DNA og skaber de rette associationer, der gør det nemt at afkode og genkende.

Tone of voice

En identitet er ikke kun visuel. Det retoriske univers udgør også din identitet, og den står på ryggen af din brand story. Derfor arbejder vi altid med tonalitet og budskaber, når vi udvikler en ny identitet.

Typografi

Typografi handler ikke blot om at vælge den rigtige skrifttype. Skriften, fonttypen, størrelsen, snittet, mellemrummet, justeringen mv. er alle elementer, der er vigtige at holde sig for øje. Det handler om æstetik – men i lige så høj grad om læsbarhed og anvendelighed på tværs af touch points.

Farvepalet

Valg af farvepalet spiller en vigtig rolle i en visuel identitet, fordi forskellige farver skaber betydning og får os til at føle og tænke på bestemte måder. Farver kan fremhæve særlige egenskaber ved et brand og skabe forventninger og stemninger med særpræg.

Billedstil

Ligesom med typografi og farver er billeder med til at fremelske et bestemt udtryk. Casual eller corporate? Seriøst, legende eller futuristisk? Hård kontrast med flash eller naturligt lys? Billedstilen hjælper vi med at definere, så den matcher identiteten, og vi arbejder ofte med forskellige kategorier, fx produktbilleder, stemningsbilleder, medarbejderportrætter mv. Vi anvender både stock, fotograf og AI til at skabe de rigtige billeder

Motion design, animation og 3D-visualiseringer

Vi skaber unik visuel kommunikation vha. motion design, animation og 3D-visualisering. Dette inkluderer fx SoMe content, produktpræsentationer, brandelementer (logo, 5. element og andre grafiske assets), profilfilm, datavisualiseringer mv.

CASE
Eurowind Energy

Renewable is never alternative

CASE
Norbech

Becoming Norbech

CASE
Relevant

Ansvarlig hudpleje

Skal vi skabe noget ærligt, ægte og banebrydende sammen?

Vi brænder for og er specialiserede i at udforme og eksekvere effektfulde, appellerende og til tider dristige kommunikationsløsninger for ambitiøse brands.

Louise Skagbæk Jensen
Head of Design