Kampagne & digital

Spar Nord

Du har lært dine børn mange ting – og det skal du som forældre fortsætte med. Også når det handler om økonomi. Det er præcis dét, denne kampagne handler om. At skabe de bedste betingelser for dit barn.

De bedste betingelser

Opdragelse er et universelt vilkår, der er følelsesmæssigt forankret i alle forældre. Alle forældre ønsker at stille deres børn med de bedste betingelser i livet – også en sund forståelse for økonomi. Konfirmationskampagnen kommunikerer derfor de ikoniske følelsesbærende øjeblikke fra de sidste 12-13 år af barnets opdragelse, som alle forældre genkender og kan relatere til. Igennem en distinkt identitet frames ikoniske nedslag, der vækker stærke minder, som bliver springbræt for at tale om økonomi med konfirmation som anledning med Danmarks mest personlige bank: Spar Nord.

Image description goes here
Du har lært ham næsten alt
Du har lært hende næsten alt
“Målsætningen med kampagnen er overordnet branding af banken og at skabe trafik til kampagnesitet med fokus på booking af et økonomimøde hos Spar Nord”
Rasmus Brostrøm, Adm. direktør & partner
8% i rente og dir eget MasterCard Debit

Du har lært dem næsten alt

Identiteten i konfirmandkampagnen understreges af et formsprog, der iscenesætter konfirmation som et symbol på ungdommelighed, uskyld og alene-i-verden. Igennem forældreskabets genkendelighed iscenesættes konfirmandens parathed til voksenliv og økonomiske spørgsmål, der i et moderne og frisk sprog bevæger forældrehjerter – og taler om økonomi med følelser.

Et nuanceret spor af emotionelle budskaber, taktisk kommunikation og konkurrencer rammes målgruppen på tværs af sociale medier, display-netværk, biospots, filialplakater, avisannoncer og konfirmandhilsner. Målsætningen er dels overordnet brnading af Danmarks mest personlige bank og at skabe trafik til kampagnesitet konfirmandkonto.dk, hvor brugeren ledes igennem besøgsflow med fokus på booking af et økonomimøde hos Spar Nord.

Facebook Pixel