VisitAalborg er Aalborgs officielle turistorganisation, der har til formål at medvirke til at udvikle turismen i Aalborg og at markedsføre byen som ferie- og rejsemål.

Samarbejdet med Gotcha indebærer i step 1 udvikling af en ny grafisk identitet, et versionerbart paraplykoncept, en re-brandingkampagne samt film/foto. I step 2 skal der udvikles et nyt website med et segmenteret fokus på oplevelser og aktiviteter i og omkring Aalborg.

Valget af Gotcha stod ret klart, da deres team demonstrerede et stærkt research-arbejde, et overbevisende og bredtfavnende koncept og ikke mindst en forsmag på en ny visuel identitet, som kommer til at tage os til nye højder. Så kombinationen af en stærk strategisk forståelse for, hvor VisitAalborg skal bevæge sig hen og en høj, kreativ ambition for eksekveringen var udslagsgivende, udtaler Jeppe Klitgaard Stricker, Chef for Markedskommunikation i VisitAalborg.

Gotcha, der tidligere på året tilføjede blandt andre Alliance+ til kundeporteføljen, fortsætter dermed de gode takter. Det aalborgensiske bureau er allerede i gang med at tage de første spadestik og først på programmet ligger udviklingen af ny CVI, inden de øvrige opgaver påbegyndes.

Vi er rent ud sagt pivhamrende begejstrede for denne opgave og dette partnerskab. Det er superfedt sammen med VisitAalborg at udgøre den katalysator, som skal definere og forny Aalborgs brand på den nationale og internationale scene, så vi kan fortælle og vise besøgende fra ind- og udland alle de underfundige og spændende tilbud, Aalborg rummer, siger Rasmus Færch Brostrøm, Adm. direktør & partner i Gotcha.

Gotcha forventer at VisitAalborgs nye identitet er færdig omkring årsskiftet og at rebrandingkampagnen – som i første omgang målrettes danske, tyske og norske turister – lanceres i februar 2018.