Nyheder

Team Benns Ski udskrev tilbage i februar en bureaukonkurrence om deres nye navn og identitet. Fem bureauer var på bordet, to bureauer blev indbudt, men det var reklamebureauet Gotcha, der løb med kontrakten.

Som en del af en omfattende positioneringsproces har Gotcha skabt en ny profil for skiselskabet, som skal sikre en langt mere værdibaseret fortælling om skirejsens unika. Arbejdet har taget udgangspunkt i et gennemgribende strategisk forarbejde, som Gotcha allerede indledte ved første briefmøde.

Navneskiftet er et udtryk for et profileringsfokus, som har ligget i kortene længe. Rent faktisk underbygger det nye navn og den nye identitet i langt højere grad det helt unikke, som Team Benns Ski altid har været kendt for; at levere familiære og uformelle skiferier med et højt serviceniveau.

- Vi valgte Gotcha fordi deres oplæg simpelthen rammer hovedet på sømmet, hvad angår den værdifortælling, som er unik for vores skirejser. De forstod at videreføre det essentielle af vores værdisæt og deres tilgang var utrolig grundig og strategisk forankret.  Desuden havde vi fået Gotcha anbefalet fra flere i vores netværk, så det gjorde det til et nemt valg og vi er enormt begejstrede for det arbejde, de har udført, fortæller salgschef Majbritt Jensen fra Team Benns Ski. 

Differentierende og engagerende

Det strategiske arbejde afslørede hurtigt, at Team Benns Ski’s DNA er bygget op af et stærkt personligt forhold til deres kunder – og til hinanden. Det er en engageret virksomhed, som trods det at de sælger kolde skirejser, bygger på varme og hygge. Og netop varmen og hyggen er et centralt element i den nye identitet. For skiferien er meget mere end det at stå på ski. Den indsigt åbnede et sweet spot i markedet, som var nærliggende at arbejde videre med.

- Skibranchen har altid haft tradition for at kommunikere med udgangspunkt i de ting, der sker på pisterne i et meget action-packed og farvestrålende univers, hvor alle ligner meget hinanden – dels i kommunikation og udtryk. Her fik vi muligheden for at præge markedet i en helt anden retning, og det har vi udnyttet i forhold til at gøre op med traditionerne og samtidig udvise mod til at skille os ud. Vi har set på skiferien som helhed, og det har netop været essensen i det kreative arbejde, fortæller kontaktchef i Gotcha, Ditte Seier Carstensen.

Vinterly bliver navnet

Det nye navn bliver ’Vinterly Skirejser’ og er bygget op af to grundsten. Vinter går selvfølgelig på rammerne om kerneproduktet, hvor associationer til kulden, skisporten, sneen og de udendørs aktiviteter er i fokus. Navnets særpræg skal findes i ordet ’ly’, som i langt højere grad handler om det at søge væk fra hverdagens stress og jag, at koble af og nyde hyggen, roen og nærværet med familie og venner. En stor del af skiferien er også de ting, der sker væk fra pisterne, når vi samles til afterski, drikker en glühwein, render rundt i skiundertøj, spiller spil og ungerne falder i søvn midt i aftensmaden. Og det er netop sidstnævnte, som er den utraditionelle del af skibranchens sædvanlige måde at kommunikere på.

- Essensen af skiferie er i vores optik tid til hinanden. Det er røde kinder, trætte ben og gode historier. Det er stemningen, når vi smider ski, støvler og vanter efter en aktiv dag. Når vi rykker sammen og får varmen. Når dagens oplevelser skal deles og fortælles videre. Og det er netop alle de følelser, det nye navn og profil tager udgangspunkt i, fortsætter Ditte Seier Carstensen.

En identitet med nærvær

Med det nye navn følger også et opgør med skibranchens klassiske farvestrålende univers. Tankerne bag designet har været at skabe en visuel identitet med et imødekommende og nærværende udtryk. En identitet som adskiller sig fra konkurrenterne på markedet, og som rummer essensen af rejsebureauets sjæl. Derfor er logoet udformet med inspiration fra en håndtegnet signatur og bogstavernes bløde buer refererer til alpernes snedyner.

- Vi har skabt en identitet, som framer både de store indbydende sneklædte landskaber til de små hyggelige upolerede øjeblikke med familie og venner, som videreformidler den levende, hjertevarme og lune stemme som i sandhed udgør Vinterlys identitet. Vinterly er familietid både på skiløjperne og i hyggestunder, afslutter Ditte Seier Carstensen.

Den nye identitet lanceres i løbet af august 2018 og omfatter også en ny brand-film.
Se casen her.

 

For yderligere information, kontakt venligst:

Ditte Seier Carstensen
Kontaktchef
dsc@gotcha.dk
+45 2513 4200