Nyheder

Facebook

Profilbillede:

For at undgå pixeleringer skal dit profilbillede mindst være 180x180 pixels. Og her skal du huske på at profilbilledet bliver vist som et rundt billede – så hold dig inden for safe zonen, så hjørnerne af dit profilbillede ikke bliver cuttet af.

Coverbillede:

Coverbilledet giver plads til kreativitet, og her skal du holde dig til et billede, der er mindst 820x312 pixels.

Desktop-visning: 820x312

Mobilvisning: 640x360

Opslag:

Her er mulighederne mange, og de fleste billedstørrelser kan uploades til Facebook, men vores klare anbefaling er at køre et kvadratisk format på 1080x1080. Dette gælder både video og billedformat. 

Eventcover:

500x262

Facebook stories:

1080x1920 (safe zone: 1080x1420)

Instagram

Profilbillede:

Profilbilledet på Instagram bliver lige som på Facebook vist som et rundt billede – her skal du dog holde dig over 110x110 for at få den bedste kvalitet.

Opslag:

Instagram ændrer ofte billedstørrelser og formater, men for at være dækket ind skal du holde dig til 1080x1080 pixels – dette kan fungere både med video, billede og ved flere billeder i et opslag.

Og så vil oversigten på din profil også vise sig flottest ved kun at bruge kvadratiske billeder.

Stories:

Når du skal bruge stories, skal du have et højt format på dit billede eller video, for at det passer til skærmen på en mobiltelefon. Her er formatet 1080x1920 pixels det optimale, men hold det grafiske inden for en safe zonen på 1080x1420.

LinkedIn

Profilbillede:

LinkedIn anbefaler, at du holder dit profilbillede i et kvadratisk format på min 400x400 pixels. Det er dog en rund og ikke den kvadratiske visning, du får i det nuværende design, hvilket stiller krav til logoet/billedet, at der ikke er noget i yderkanterne.

Coverbillede: 

Også her skal du være opmærksom på formatet, det er er meget anderledes fra fx. Facebook. Dit coverbillede på LinkedIn vises som 1128x191 pixels, men der kan sagtens uploades et større billede, hvor billedet dog vil blive vist i denne dimension.

Opslag: 

Når det gælder billedopslag med et enkelt billede på LinkedIn, anbefaler vi, at du holder dig til formatet 1200x628 pixels – og til karroussel i annoncer er det kvadratiske billeder i 1080x1080, vi anbefaler. 

Videoopslag skal laves i 16:9 format og min. 600x338 pixels – hvis du bruger mac, skal du huske at gemme videoen som .mp4, da LinkedIn ikke understøtter .mov-formatet.

 

Hurtigt overblik

Facebook:

Profilbillede: 180x180

Coverbillede: 820x312 pixels

  • Desktop-visning: 820x312
  • Mobilvining: 640x360

Opslag: 1080x1080

Facebook stories: 1080x1920 (safe zone: 1080x1420)

 

Instagram:

Profilbillede: 110x110

Newsfeed opslag: 1080x1080

Story: 1080x1920 pixels (safe zone: 1080x1420)

 

LinkedIn:

Profilbillede: 400x400 pixels

Coverbillede: 1128x191 pixels

Opslag: 1200x628 pixels

Video: 16:9 (min. 600x338 pixels)

 

Guiden opdateres løbende (seneste udgivelse: 30. april 2020).