Esbjerg Kommune

Drop bagsædet – Stop Keglerne

Esbjerg Kommune er kåret til en af landets sikreste kommuner, når det gælder trafiksikkerhed. Alligevel bliver alt for mange skolebørn stadig kørt i skole hver dag. Det frarøver dem vigtige trafikerfaringer. Gotcha bliver bedt om at udarbejde en kampagne, som kan aktivere børn såvel som voksne i kampen om at få flere skolebørn til selv at gå, cykle eller tage bussen i skole.

Resultatet er en humoristisk kampagne, der med et indiskutabelt og universelt billede understreger konsekvensen af, at børn ikke lærer at være selvtransporterende; De bliver gjort til kegler i trafikken.

Drop bagsædet. Stop keglerne.

 

Kampagnekoncept

Bygget på en stærk indsigt samt adfærdspsykologiens principper og eksekveret med et indiskutabelt og universelt billede.

Event

Et morsomt og inkluderende samarbejde med Politi og lokale skoler.

Kampagnefilm

Etablering af udfordringen set fra et hyperlokalt perspektiv.

Aktivering

Samtlige skoler i kommunen konkurrerede om at få flest selvtransporterende børn.

No items found.
Udtalelse
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.

Vil du vide mere om denne case?

Vi vil også gerne hjælpe dig. Som brandbureau brænder vi for og er specialiserede i at skabe branding og markedsføring, der understøtter din forretningsstrategi.

Skal vi skabe noget ærligt, ægte og effektfuldt sammen?

Rasmus Brostrøm
Heidi Lüdeking Kaalund
Brand Director & Partner