Et kraftcenter for faglighed
Techcollege er en uddannelsesinstitution, der gennem årene har udviklet sig markant – og som derfor stod med en fragmenteret identitet og brandfortælling. For hvordan favner man som uddannelsesinstitution både usikre teenagere og erfarne professionelle?
Vi fik til opgave at støtte Techcollege i at finde frem til deres fælles DNA på tværs af gymnasie, efteruddannelse og erhvervsuddannelser – og dernæst skabe en opdateret brandidentitet. Resultatet er en dynamisk, ærlig og moderne identitet, der favner bredt, gør op med gamle fordomme og cementerer Techcollege som et ambitiøst kraftcenter for faglighed.
Visionen for identiteten var at skabe et udtryk, der både er dynamisk og energisk, og som samtidig bærer en stolthed over fagligheden. En identitet, der kan fortælle historier om det at nørde sit fag – drømmen om at mestre noget – og som inspirerer gennem de små detaljer i hverdagen. Vi hentede inspiration fra sportsverdenen, hvor stoltheden over sin disciplin står stærkt, og ønskede at overføre den samme energi til de mange forskellige fagligheder. Uanset om man er nybegynder eller professionel, skal identiteten tænde gnisten og vise, at faglighed er noget, man kan være både passioneret og stolt af.
Vi gennemførte fokusgrupper med både nuværende elever og elever i 8. og 9. klasse.
Vi gennemførte en DNA-workshop med plus 40 deltagere fra såvel direktion, ledelse og medarbejderstab.
Strategisk afsæt, positionering, brand story, visuel identitet, retorisk identitet, tone of voice og tekstkoncepter.
Vi har ydet designhjælp til blandt andet brochurekoncepter, billeddatabaser og ikonbank.




Udtalelse










