Analytics

Få overblik over brugen af dit website

Har du indsigt i brugernes anvendelse af indholdet og funktionerne på jeres website? Måler du på din virksomheds online tilstedeværelse?

Al online markedsføring kan måles. Jo mere kendskab du har til dine kunders adfærd, des bedre kan du blive til at optimere dit website og din markedsføring og derved øge omsætningen.

Google Analytics er et stærkt webanalyseværktøj, der indsamler viden om dine kunder, fx:

  • hvor mange brugere besøger dit website?
  • hvor kommer brugerne fra?
  • hvilke sider besøges?
  • hvad er bounce raten?
  • hvor længe befinder brugerne sig på sitet?
  • hvordan konverterer brugerne? Find ud af om bookinger, bestillinger og formularer konverterer.
                

Brug dine webdata til at skabe mere forretning online

Dit website har enten til formål at generere leads ind til sælgerne eller omsætning ved direkte køb af dine varer og ydelser – og dine webdata spiller en langt større rolle i dette, end du måske tror. Hvis du vil optimere den digitale forretning, har du brug for at vide, hvor du tjener og taber penge, og hvor der er et uudnyttet forretningspotentiale.

Med Google Analytics får du et værktøj, der fortæller dig, hvordan dine online aktiviteter performer. Det giver dig mulighed for at måle på, om du når dine mål, og hvordan du når dem.
 

Få en korrekt opsat Google Analytics konto

Med den rigtige opsætning kan du få at vide, hvor du får dine kunder fra, hvad de foretager sig på dit website, og hvor de falder fra i flowet. Helt konkret får du:

  • Overordnet statistik for websitet
  • Resultater og målretning af opsatte kampagner
  • Live opdatering på besøgende
  • Hvilke søgeord benyttes til at finde dit website?
  • Antallet af mobile besøg
  • Segmentering af besøgende
  • Oversigt over konverteringer

Google Analytics er med andre ord et essentielt værktøj til at lære dine besøgende bedre at kende og til at optimere din online forretning med udgangspunkt i data.