Brandposition og differentiering
Det famøse WHY
Vil du sikre differentiering fra dine konkurrenter, et stærkere image og et stærkt fundament for din fremtidige kommunikation? Vil du sikre at tiltrække de rette medarbejdere? Og vil du gerne sikre kongruens og troværdighed i dit brands kommunikationen? Det kan vi hjælpe dig med.
Om du er bevidst om den eller ej, så har din virksomhed – som alle andre virksomheder – en fortælling, som er kernen i jeres virke. En kernefortælling. Denne fortælling skal fremavles, dyrkes og anvendes systematisk i jeres virksomhedskommunikation og branding. For det er præcis lige der, potentialet for differentiering ligger. Det handler om at have en skarp brandposition og hvordan du styrker kundernes opfattelse af dit brand.
Find jeres differentieringspotentiale
En kernefortælling er en slags manifest, der udtrykker essensen af virksomheden og favner jeres ophav, kultur, kompetencer og formål. Kernefortællingen må ikke opfattes som en profiltekst eller et payoff, men nærmere som en intern ledestjerne og rettesnor. Men alt for få virksomheder har fokus på at afdække den. Og det resulterer i vage fortællinger uden en hel masse på hjerte, som ikke klinger hult af ’køb, køb, køb’.
Vi afholder strategi-workshops, hvor vi sammen finder frem til netop din virksomheds DNA og differentieringspotentiale. Vi udvikler kernefortællinger og præciserer din virksomheds brandfortælling, så den er skåret ind til benet og skaber en stærk og tydelig brandposition.