Nyheder

Nyheder & inspiration

  • 24. apr. 2023
    Hvordan skiller man sig som brand ud i et marked, hvor konkurrenterne og produkterne minder om hinanden?

    ”Vores virksomhed er helt speciel, og vi er meget niche. Vi befinder os i et blue ocean marked, og vi har faktisk ikke rigtig nogle konkurrenter.”

    Læs hele nyheden
  • 3. apr. 2023
    Det var ikke kun nytårsraketterne, der stak afsted, da klokken slog 2023. Det gjorde AI også.

    Det var ikke kun nytårsraketterne, der stak afsted, da klokken slog 2023. Det gjorde AI også. Lige pludselig er AI alle steder. Jeg bliver konstant mødt af fænomenet – både på sociale medier, i nyhedsbrevene der lander i min indbakke og i samtalerne over frokosten. Og jeg er på én gang fordomsfuld og fascineret. Derfor vil jeg i løbet af de næste dage undersøge, hvad AI kan gøre for mig: Kan jeg blive en bedre, hurtigere og mere kreativ tekstforfatter af at bruge AI?

    Læs hele nyheden
  • 13. feb. 2023
    Trends i 2023, som dit brand skal kende

    2023 buldrer afsted. Højlydt. Den nye verden er ikke et safe space. Den er i opbrud. Forbrugerne står ikke stille. De er videre. Midt i det hele står dit brand. Forpustet? Få de vigtigste trends og tendenser inden for marketingskulturen i 2023.

    Læs hele nyheden
  • 9. nov. 2022
    Vi er på vej ind i mørket. Det er efterår. Dagene er korte og mørke. Post-pandemiens lykkerus på sommerens festivaler, den eksplosive rejselyst og den genvundne frihedsfølelse føles efterhånden langt borte.

    Vi er ved at drukne i rå økonomisk realisme i stedet. Det økonomiske efterår er over os. Men der er et lys forude i den mørke efterårsnat; Black Friday. Det kommercielle tilbudsfyrtårn lyser himmelen op med neonfarvede tilbud og opmærksomhedskrævende udsalgskampagner – og det er muligvis mere et potent fænomen end nogensinde før, fordi vi lige nu er så kriseramte.

    Læs hele nyheden
  • 31. mar. 2021
    Reklamebranchen har et stort anvar i at hanke op. I os selv, virksomhederne og i kommunikationen.

    Det har stået på for længe. Det isolerede fokus på data, konvertering, ROAS, hastighed og frekvens. Og det er i lang tid gået ud over kreativitet, nytænkning, purpose (yes, I said it!) og relevans.

    Læs hele nyheden
  • 25. mar. 2021
    Forretningsstrategien dikterer udvikling og nye mål – historik, følelser og plejer kæmper imod.

    Når ledelsen kræver en ny brandidentitet, der er både moderne og langtidsholdbar, er det udtryk for frygt for det nye. Hvis man reelt vil forandringen, skal man også turde bevæge sig ud på ubetrådt land.

    Læs hele nyheden
  • 16. feb. 2021
    Opdateringen fra Apple der vender op og ned på alt annoncering på de sociale medier

    Du har sikkert allerede hørt lidt om den nye opdatering fra Apple, der får stor betydning for din annoncering på sociale medier og især Facebook. Men hvad det egentlig kommer til at betyde for dig, har vi opsummeret her.

    Læs hele nyheden
  • 18. dec. 2020
    Den traditionelle kommunikation, der finder sted på denne tid af året, har fået en helt ny lyd.

    Vi har fået virkeligheden at føle. Mens 2020 rinder ud, er vores bureau blevet lidt mindre, både i forhold til økonomi og antallet af medarbejdere, end før Coronaen skabte ændringer for os – ændringer som selv den mest pessimistiske sølvpapirshat ikke kunne have forudset.

    Læs hele nyheden
  • 27. nov. 2020
    I dagens anledning har vi lavet en top fem over brands, der gennem tiden har takket nej til Black Friday-festen med manér.

    Black Friday ramte for første gang Danmark i 2011. Siden da er tilbudsfesten vokset støt – og det samme er kritikken. Gennem årene har forskellige brands kastet sig ind i samtalen om Black Friday – både i og uden for Danmark.

    Læs hele nyheden
  • 13. nov. 2020
    Brand refresh vs. rebranding

    Succesrige virksomheder ændrer sig løbende. De bedste brands er hverken statiske eller tilbageskuende – for det kræver udvikling at være relevant og bemærkelsesværdig over tid.

    Læs hele nyheden
  • 26. aug. 2020
    Prøv Discovery Ads

    Googles nye Discovery Ads kan hjælpe dig med at øge trafikken til dit website og samtidig gøre dig klogere på din målgruppe.

    Læs hele nyheden
  • 12. aug. 2020
    Mød vores tre nye kolleger

    Det har på mange måder været et anderledes forår og en atypisk sommer. Alligevel har vi kunne byde velkommen til tre nye kolleger, nemlig Per, Tina og Jesper.

    Læs hele nyheden
  • 4. jun. 2020
    Få styr på din data og sikr din online markedsføring

    En nyfortolkning af den allerede eksisterende lovgivning betyder, at der er nye krav til brugen af cookies. Det betyder også, at vejen til marketing-data via dit website eller webshop er blevet en smule mere kompliceret. Det kan have konsekvenser for dig, der anvender cookies til at lave målrettet annoncering og retargeting.

    Læs hele nyheden
  • 1. maj. 2020
    Hvad skal formatet være på dine SoMe-posts?

    Mulighederne er mange, og det kan være svært at finde rundt i, hvad der er det mest optimale, når vi taler om grafiske elementer på de sociale medier. Vi har lavet en oversigt over vores anbefalinger til, hvilke formater du skal bruge på de sociale medier – Facebook, Instagram og LinkedIn.

    Læs hele nyheden
  • 17. mar. 2020
    Fire tricks til at undgå at ende som uønsket post

    Ryger dine e-mails hele tiden i spamfiltret? Og ved du ikke, hvad du gør forkert? Vi giver her nogle bud på, hvad årsagerne kan være til, at dine mails havner i spam.

    Læs hele nyheden
  • 12. mar. 2020
    Kontoret er næsten tomt. Men vi arbejder stadig.

    For at passe på hinanden har vi reduceret antallet af medarbejdere på kontoret. I stedet arbejder de fleste af os hjemmefra. I kan altså fortsat nemt fange os – enten via mail eller telefon.

    Læs hele nyheden
  • 11. feb. 2020
    Vi er kommet godt ind i det nye år med nye kunder, nye kolleger og nye spændende tiltag

    I januar kan vi berette om hele 7 nye kunder – fra en køkkenforhandler og en ejendomsmægler til internationale, markedsledende produktionsvirksomheder – og flere er på vej.

    Læs hele nyheden
  • 1. nov. 2019
    I foråret 2020 får Danmark en ny konference, som er dedikeret til sociale medier.

    Tirsdag d. 3. marts åbner vi dørene for Think Social 2020, Danmarks nye konference om sociale medier, hvor du kan få opdateret værktøjskassen med håndgribelig viden og værktøjer til Instagram, LinkedIn og Facebook. Hvad enten du arbejder med små eller store brands, så garanterer vi en operationel dag, hvor førende eksperter og succesfulde virksomheder hver især indtager scenen og deler ud af håndgribelige, operationelle og let implementerbare ideer og indsatser på sociale medier.

    Læs hele nyheden
  • 15. okt. 2019
    De interne processer og arbejdsgange som kunder og medarbejderebevæger sig i dagligt, har ikke ændret sig siden, de blev nedfældet i Microsoft Word 6.0 i 1993.

    Længe har virksomheder haft et stort fokus på digital transformation. En reformation af virksomheden fra ”gammel og konservativ” til digital, moderne og innovativ. Transformation viser ofte sit ansigt i form af en stor, ny og forkromet forretningsstrategi, en digital omstilling af produktionen e.l. En ressourcetung omgang at give sig i kast med – typisk fordi der fokuseres på de større tiltag og forandringer. Derfor, så glemmer vi ofte de små indsatser, som i virkeligheden kan være dem, der skaber størst værdi og loyalitet for eksisterende og kommende kunder. Og ikke mindst internt i virksomheden.

    Læs hele nyheden
  • 26. sep. 2019
    Vidste du, at du kan bruge din data fra sidste års Black Friday til at optimere din indsats i år?

    Black Friday er kommet for at blive, og derfor skal du som webshop selvfølgelig sørge for at få så meget ud af dagen som muligt. Sidste år samlede du helt sikkert en masse data ind – ligesom du havde læst, du skulle i vores blogindlæg sidste år – men husker du også, at du kan bruge den indsamlede data i år – og senere kombinere det med den data, du kommer til at indsamle i år?

    Læs hele nyheden
  • 9. apr. 2019
    Vi er vant til purpose i storladent format, hvor menneske, brand og miljø optræder i smuk forening. Men hvad hvis forestillingen om det formålsdrevne brand kunne findes i de bittesmå ting, der faktisk betyder noget lige her og nu?

    Purpose-bølgen har mødt sund kritik fra blandt andet Morten Münster, der pointerer at purpose skal give mening i detaljen for individet. En håndgribelig mening, der kan føles i medarbejderens arbejde og hverdag. For et meningsbærende purpose er ikke mere meningsfuldt end de handlinger, som forbrugeren oplever.

    Læs hele nyheden
  • 14. mar. 2019
    Videoerne har de seneste år virkelig gjort sine indtog. Her i 2019 er der intet der tyder på, at det vil ændre sig. Faktisk vil video udgøre 82 procent af al consumer internettrafik inden 2021.

    Fra det første ’wow’ til det afsluttende køb kan video alt det, som andet content ikke evner at nå til sokkeholderne. Video kan vække og formidle følelser hurtigere, stærkere og mere huskværdigt. Men kun når det produceres og distribueres med omtanke.

    Læs hele nyheden
  • 6. feb. 2019
    Tag medarbejderne med i virksomhedens brandfortælling og invitér deres netværk med i samtalen.

    Employee advocacy er ikke en ny disciplin. Men den er stadig relevant i 2019 – for hvis du er modig nok, så virker den.

    Læs hele nyheden
  • 3. dec. 2018
    Nyt ansigt i Gotcha-flokken

    2018 rundes blandt andet af med ansættelsen af Nicolaj Lund Hummel, der starter på bureauet d. 3. december.

    Læs hele nyheden
  • 11. okt. 2018
    Black Friday er lige rundt om hjørnet. Er du klar?

    Hvad enten du hylder Black Friday eller ej, så er d. 23. november svær at komme uden om. Forbrugerne forventer, at du er med på bølgen af tilbud, og dine konkurrenter er sikkert allerede i gang med forberedelserne. Læs her fem anbefalinger til at maksimere udbyttet af Black Friday – det optimale er naturligvis at kombinere dem.

    Læs hele nyheden
  • 4. okt. 2018
    Ja ja, fint nok at du sælger sofaer, bygger toplanshuse i provinsen eller bager maltbrød efter en helt særlig opskrift. Men hvorfor gør du det? Og hvordan gør det en forskel?

    Virksomheder har ofte fokus rettet mod at fortælle, hvad de laver, og hvordan de gør det. Det er naturligvis vigtigt, men det er langt fra nok til at tilfredsstille den moderne forbruger. Dig og mig.

    Læs hele nyheden
  • 6. sep. 2018
    Pressemeddelelse

    Godt og vel to år efter Gotcha så dagens lys for første gang, udvides partnerkredsen. Det sker med et velkendt ansigt.

    Læs hele nyheden
  • 20. aug. 2018
    Gotcha vinder bureaukonkurrence

    Team Benns Ski introducerer nyt navn, som også indebærer en ny visuel identitet. Gotcha, som efter en bureaukonkurrence vandt opgaven, står bag. Navneskiftet er en del af et større positioneringsfremstød og samtidig et bevidst brud med skibranchens klassiske måde at kommunikere på.

    Læs hele nyheden
  • 10. jul. 2018
    Er dit website hastighedsoptimeret?

    Google ruller nu deres nye algoritme ud. Algoritmen har særligt fokus på hjemmesiders hastighed på mobile enheder. Vi har længe kendt vigtigheden af at have et website, der loader hurtigt, da det giver de besøgende en bedre brugeroplevelse. Men mange har ikke taget problemet til sig, da der ikke var en åbenlys konsekvens … indtil nu.

    Læs hele nyheden
  • 4. jul. 2018
    Når samarbejde er en nødvendighed.

    Marketingafdelingen serverer ikke nok kvalificerede leads, og salgsteamet henter ikke tilstrækkeligt med nye kunder til forretningen. Dette er et velkendt scenarie i dialogen med virksomheder. Men hvorfor?

    Læs hele nyheden
  • 27. jun. 2018
    Har du styr på kernefortællingen?

    De fleste virksomheder kan forklare, hvad de laver, og hvordan de gør det. Men sværere bliver det, når de skal forklare, hvad virksomheden bidrager med, og hvorfor de gør det.

    Læs hele nyheden
  • 2. mar. 2018
    Employer branding skal styrke statslig myndighed

    Brandbureauet Gotcha skal hjælpe med at skabe en stærk medarbejderkultur igennem kvalitativ og kvantitativt undersøgelsesdesign.

    Læs hele nyheden
  • 11. jan. 2018
    Væksthus Nordjylland har valgt ny samarbejdspartner

    EU-udbuddet over Væksthus Nordjyllands samlede kommunikationsindsats har kørt siden august 2017, men nu er der truffet en afgørelse. Sammen med Lange PR kan Gotcha erklære sig som vinder.

    Læs hele nyheden
  • 18. dec. 2017
    Fasthold, tiltræk og engagér medarbejderne.

    Læs vores synspunkter på, hvad der er vigtigt at huske i det arbejde, som kaldes Employer Branding. Og særligt, hvordan du som virksomhed får vores nye og unge generation, generation Z, med på vognen.

    Læs hele nyheden
  • 11. okt. 2017
    VisitAalborg vælger Gotcha som nyt brandbureau

    Efter en budrunde har VisitAalborg valgt brandbureauet Gotcha som ny strategisk samarbejdspartner til flerårig brandingindsats. Målsætningen er klar: VisitAalborg skal både tiltrække flere udenlandske turister til Aalborg og styrke den nationale turisme, og det skal ske igennem en markant branding af Aalborg som en attraktiv turismedestination.

    Læs hele nyheden
  • 2. aug. 2017
    En bureauchefs bekendelser

    I min funktion mødes jeg ofte med online chefer, digitalt ansvarlige og andre beslutningstagere – typisk fra det øverste ledelseslag – for at drøfte deres digitale tilstedeværelse. Dette indslag handler om nogle af de erfaringer og inputs, jeg sidder tilbage med uanfægtet af virksomhedernes størrelser og branchetilknytning – det er nemlig typisk de samme udfordringer, der ytres. Helt konkret kommer her 4 observationer, jeg har gjort mig.

    Læs hele nyheden
  • 7. apr. 2017
    Gotcha vinder Businessprisen "Grubleren – EXECUTE 2017"

    Med prisen cementeres bureauets markante succes. Fredags-mødet på brandbureauet Gotcha var i dag lidt sjovere end normalt. For midt i mødet trådte komiteen bag businessprisen "Grubleren – EXECUTE" ind af døren med morgenbrød og kagemand, og kunne med glæde overrække prisen til et meget overrasket bureau.

    Læs hele nyheden
  • 17. feb. 2017
    Gotcha er nyt brandbureau for Alliance+

    Valentinsdag var tirsdag d. 14/2. Men for os er det faktisk først Valentinsdag i dag. Efter en budrunde valgte Alliance+ sit nye brandbureau. Det blev Gotcha, og det er vi glade for og stolte over.

    Læs hele nyheden