Nyheder

Alle vores opgaver med messer og konferencer er udeblevet. Vores rejse-, spise-, hav-det-sjovt-sammen-kunder er blevet meget, meget stille. Alle de små dag-til-dag-opgaver med jubilæer, fødselsdage, open-by-night har helt ændret karakter – hvis de ikke er forsvundet. Der er ikke kommet meget Corona-kommunikation ind til gengæld; Der er ingen Corona-washing, hvor nogen lige vil påpege, at ”vi altså har gratis mundbind” eller ”vi arbejder hjemme for at skåne din oldemor” – og der er da slet ikke nogen af vores kunder, der har opfundet en vaccine.

Til gengæld iagttager vi, at det meste af al den traditionelle kommunikation, der finder sted på denne tid af året, har fået en helt ny relevans og en medmenneskelig klangbund, som den ikke plejer at have. Man kan mærke, at vi har en helt ny ramme at sætte tingene ind i sammen. Og det gør faktisk, at mange af de jule- og nytårsbudskaber, som bureauerne bruger en del af efteråret på (selvom vi lader som om, vi kun laver store brandingprojekter for markedsledende selskaber), har en helt anden bund og oprigtighed end vanligt. 

Og jo, vi ER trætte af at høre om virus og selvisolation og hjemmearbejde med børn og hund løbende om benene. Men vi er også sammen om og imod noget på tværs af alle skel lige nu. Det er udsædvanligt i megen af den kommunikation, der normalt kommer ud fra virksomhederne. Og det er faktisk meget sympatisk. 

Derfor har vi ladet os inspirere af vores kunder og gjort det samme i vores egne julehilsner. En af dem lyder sådan her: