Fremtidens betaling er mobil

I forbindelse med lanceringen af Apple Pay i Danmark udviklede Gotcha et kommunikationskoncept, der rummer både designkrav og tonalitet fra over 50 forskellige danske banker via det fælles betalings- og kortselskab BOKIS. Opgaven var enkel: Når fremtidens betaling er nem og intuitiv, skal konceptet følge trop. Derfor blev Apple-brandets simplicitet og brugervenlighed udgangspunktet for kampagneuniverset, der er spået til at overtage kortbetaling, som vi kender det i dag. Fremtidens betalingsløsning er nemlig mobil.

Product is Hero

Gotchas opgave var at ramme et kampagneudtryk, der forener Apple Pays convenience i betalingsøjeblikket via Touch ID eller Face ID med bankernes ønske om at tilbyde en smartere betalingsløsning til deres kunder. De færreste er onboardet, men 60 % af danskerne har adgang til Apple Pay. Derfor var det oplagt at profilere betalingsløsningen i slipstrømmen af et af verdens mest kendte brands: Apple.

Designed by Apple in California

Apples velkendte, enkle og stramme udtryk blev omdrejningspunktet for design og sprogtone, der trækker på den positive cobranding og troværdighed ved at lancere med et verdensførende brand.