En død ven mærker dig for livet

Kampagnen er, ligesom de første spirituskampagner var, bygget op om et kynisk frygtbillede. Dog uden eksplicitte effekter som blod og blå blink, som de unge allerede har set i overflod i konventionel trafikkommunikation. I stedet viser kampagnen det, man ikke vil miste som ung: Kammeraterne. Hvor det kan være svært for unge at forholde sig til abstrakte frygtscenarier, der er langt væk fra deres virkelighed, er venskaberne det stik modsatte.    
Motoren for kampagnen er en mindetatovering af en afdød ven; Billedet på de følelser, skyld og samvittighed, man skal leve med nu og for evigt, når man har kørt en ven i døden – både når man ser sig selv i spejlet, og når andre ser på en.

 

Film

Filmen er en erindring om dødt venskab og er en kynisk metafor på den byrde, man skal bære nu og for evigt.
Play
Gotcha har endnu en gang leveret et super produkt, der i den grad illustrerer det store indledende researcharbejde om narko de måtte igennem. Det færdige resultat har været særdeles let at anvende.
Anders H. L. Pedersen, Projekt- og trafiksikkerhedskoordinator, Vejen Kommune