Vinterly
Det nye brand Vinterly Skirejser udfordrer skibranchens klassiske kommunikation – både visuelt og retorisk.
Det nye brand Vinterly Skirejser udfordrer skibranchens klassiske kommunikation – både visuelt og retorisk.
Skirejser er meget mere end fantastiske uendelige snedækkede pister. Det er frihed fra hverdagens praktikaliteter, gåture i sneens bløde stilhed og trætte fødder i lune skisokker foran pejsen.
Brandet ’Vinterly Skirejser’ rummer begge dele, både den sprøde iskolde luft, som prikker i kinderne på vej ned ad pisten med 50 km i timen – og stemningen når dagens oplevelser skal deles og fortælles videre over en kop varm kakao eller en fadøl med alpeudsigt.
Det nye navn og ID er baseret på en solid kernefortælling om virksomheden og menneskerne bag brandet – og på de unika, som rejseudbyderen i forvejen er kendt for. Kombineret med en strategisk analyse af markedet, er resultatet blevet et – for branchen - atypisk navn og et troværdigt brand, som helt naturligt bliver honoreret og er genkendeligt på tværs af alle Vinterlys touch points med eksisterende og potentielle kunder.
For at skabe den rette imødekommende identitet er Vinterlys design bygget op om en solid kernefortælling, som kombinerer ordet vinter, som leder tankerne til kulde, sne og skisport med ordet ly med konnotationerne varme, hygge og afslapning.
En solid kombination af følelsesmæssige og taktiske budskaber i øjenhøjde leder målgruppen ind på Vinterly.dk, hvor både den rejsehungrende familiefar, det eventyrlystne kærestepar og formanden for kortklubben bliver ledt gennem et inspirerende besøgsflow med fokus på booking af årets skirejse.
Vi er enormt begejstrede for det arbejde, Gotcha har udført, fordi vi nu har et navn og univers, som er skræddersyet vores brand.Majbritt Jensen, salgschef, Vinterly Skirejser